Monday 21 August 2017

Rizal Hamid Nikah Wanita Perancis Guna ‘Google Translate ’ Untuk Berkomunikasi


Perjalanan cinta bekas penuzik jalanan yang berasal dari Makassar bernama Rizal Hamid, 36 dan seorang wartawan berasal dari Perancis, Julie Martha, 36 tidak selalu bejalan lancar. Penggunaan bahasa yang berbeza membuat pasangan ini sukar untuk berkomunikasi

Untuk memastikan pasangan dapat berkomunikasi dengan baik, mereka menggunakan Google Terjemahan pada permulaan awal.


“Saya menggunakan Google Translate untuk menerjemahkan bahasa Indonesia ke bahasa Perancis atau bahasa Inggeris. Saya tidak fasih dalam bahasa Inggeris lagi-lagi bahasa Perancis “kata Rizal sambil tersenyum.


Menurut laporan dari Liputan6, kini keduanya sudah tidak lagi susah untuk saling berkomunikasi kerana Rizal mengaku telah menjalani latihan Bahasa Perancis beberapa waktu lalu. Malah Julie juga telah mengikuti kursus bahasa Indonesia.

“Sekarang sudah tidak susah, saya telah menghadiri kelas bahasa Perancis. Julie juga sudah bahasa bahasa Indonesia, “ucapnya.

Kisah Rizal pemuda asal Kelurahan Biring Romang, Kecamatan Manggala, Kota Makassar, hangat diperkatakan di media sosial setelah mengadakan resepsi pernikahan dengan jurnalis cantik warganegara Perancis pada 5 Ogos lalu.


Sebelum resepsi pernikahannya menjadi heboh di media sosial, Rizal mengaku telah melangsungkan pernikahan dengan Julie di Paris, Perancis, pada Mei lalu. Namun oleh sebab ingin mengenalkan isteri kepada keluarga di Makassar, dia juga melangsungkan pernikahan di rumah kelahirannya.

Sumber: Tribunews via Hangat.com


from Sehinggit Media News http://ift.tt/2ilUF8z
via IFTTT

from Merah Hati Cintaku http://ift.tt/2v9ipPq
via merahhaticintaku.blogspot.my

No comments:

Post a Comment