Wednesday 23 August 2017

Masih Tak Puas Hati, Bendera Malaysia Pula Diterbalikkan Dan Digantung Pada Kereta


Baru-baru ini, berlaku insiden berhubung bendera Indonesia dicetak terbalik di dalam sebuah buku panduan Sukan SEA Kuala Lumpur 2017.

Berikutan itu, Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin telah membuat permohonan maaf dan menyatakan kesilapan itu tidak disengajakan.

Semalam, Presiden Joko Widodo memaafkan Malaysia mengenai insiden tersebut dan berharap rakyat Indonesia tidak memberi reaksi berlebihan atas kesilapan panitia Sukan SEA di Malaysia.

Namun, hari ini lain pula ceritanya apabila sebuah video tersebar di YouTube menunjukkan bendera Malaysia pula dikibarkan secara terbalik.

Video berdurasi 20 saat itu memperdengarkan suara lelaki Indonesia yang tidak berpuas hati mengenai insiden bendera negaranya dicetak terbalik.


“Ini adalah bentuk pembalasan mungkin ya. Saya kecewa bangat gara-gara orang Malaysia mencetak bendera Indonesia secara terbalik.

“Sekarang giliran bendera Malaysia pula diterbalikkan. Macam ini lah bagus-bagus. Bagaimana perasaan kau? Bagus ni.”

Menurut sumber, pihak tidak bertangunggjawab itu dengan sengaja mengibarkan bendera Malaysia secara terbalik dan mengelilingi ibu kota Indonesia.

Sumber: Hanasuva


from Sehinggit Media News http://ift.tt/2wxLo3J
via IFTTT

from Merah Hati Cintaku http://ift.tt/2vf3QcS
via merahhaticintaku.blogspot.my

No comments:

Post a Comment