Wednesday 5 April 2017

'Uncle Nak Tau Tak, Masa Tu Saya Tengah Tidur Abang Rais (Anak Pengasuh) Masukkan...


Kanak-Kanak 4 Tahun Dirogol Anak Pengasuh Pedofil

Agak membimbangkan apabila melihat statistik kes penderaan seksual melibatkan kanak-kanak di Malaysia. Lebih parah apabila pelakunya juga di bawah umur.

Kisah berijut ini dikongsikan semula oleh aktivis Syed Azmi di facebook. Kanak-kanak ini telah dirogol oleh anak lelaki pengasuhnya yang masih di bangku sekolah.

Today, i believe some of you have read this post:

Semalam, masa aku cuci kereta aku tertarik seorang pencuci kereta ni dengan anak dia. Walaupun tgh sibuk tp mata dia kejap2 tgk anak dia takut kemana2 ke,risau main wayar vacuum ke..anak dia lak panggil ‘ayah nk susu’..si ayah pun dtg bancuh susu utk anak PEREMPUAN dia..aku perati je perangai anak beranak ni dr dlm kete sementara nk tunggu turn kete aku lak utk cuci..so bila turn aku..aku kuar lepak ngan bdk tu,tanyala pasal umur, dia jawab 4TAHUN..CUTE n PETAH..lg syok la aku layan borak..

TAPI yg XSYOKNYA bila bdk tu citer ‘uncle nk tau x..masa ayah hantar sye kt umah abg rais(Umah Pengasuh)masa semua kawan2 da blk masa tu sye tgh tido abg rais(Anak Pengasuh) masukkn Pun** kt tgh2 ni..(sambil tunjuk cara n kangkang) masa dia nk tunjuk aku terus pejam mata sbb mmg xnk tgk apa bdk tu buat tp bole bayangkn apa yg jd..’SAKIT sgt uncle’ Ya Allah time ni aku ttiba jd mcm xtentu arah sbb menahan marah yg teramat sgt,aku tanya ayah da tau lom citer ni??..

bdk tu jwb ‘shhhhhhh uncle’..aku tgk muka bapak dia yg tgh wat kje tu aku xtau nk citer dr mana bila dpt tau anak dia kne mcmni..masa kete aku siap aku pun duk dlm kete n pikir lg n lg nk start citer dr mana kat bapak dia ni..last aku decide panggil bapak dia n citer kn apa yg jd sebenarnya..sbb andai kata aku diam n benda ni jd lg dan lg kt tmpt pengasuh ni bertapa berdosanya aku!!..

masa aku citer kt bapak dia ..bapak dia pun terkejut n panggil anak dia..anak dia pun citer blk mcm dia citer kat aku’bdk pompuan ni ckp la..ni ayah da tau ni nnt ayah panggil polis eh?'(so dpt agak x siapa yg suruh ‘shhhhh’ n pasal panggil polis ni)..

aku siap pesan tolong bwk bdk ni g hospital check apa yg patut..kalau andai kata betul jd wat report polis(Setahu aku bdk2 susah nk menipu..apa yg dorang ckp tu jujur,siap tunjuk cara bagai mcmana dia kne ngan rais tu) yg si ayah lak muka dia mcm ada perasaan ke tak..atau terkejut tp try kawal perasaan..!!bila aku tanya ayah dia siapa rais ni..ayah dia kata ‘anak pengasuh tmpt sye letak anak sye ni’bila aku tanya umur rais ni berapa,ayah bdk ni jwb ‘Rais ni dlm SEKOLAH MENENGAH ke baru habis skola camtu’ woiiiii bdk pompuan ni bukan 14 thn tp 4 thn kne ngan bdk sekolah menengah?!!!

kesiannya aku tgk muka bdk pompuan ni..janji aku da bgtau bapak dia n aku rasa lega,kalau kes mcmni ada kene mengena ngan family aku,aku sepak sekuat hati PU*** mcm bdk si rais ni sampai aku penat baru aku bg kt polis..!!!kecik2 kne mcmni sampai mati bdk pompuan tu akn ingat apa yg jd(aku terus terbayang sorang2 muka anak2 buah aku)..so guys moral of the story tolong check bbtul tmpt pengasuh utk anak2 korang hantar ni..n yg bukak tmpt pengasuh ni pun tolong awasi jugak anak2 korang..takut anak org lain jd mangsa mcm dlm kes ni!!

yg hantar tempat pengasuh xkisah la anak korang laki ke pompuan..kalau bole checkla skali skala sbb org zaman skrg makin kejam!!!cegah sebelum kena!!!😡😡😡

*ntah2 byk lg mangsa si jahanam rais ni!!👿
*tolong ingatkn kt family korang n kawan2 yg lain..tq
*ssiapa yg nk share pun dipersilakn..xsalah kita ingat mengingatkn sesama manusia. ”

I admit that i am glad he was observant and try to do the right thing. However, he also has the right to make a report instead of leaving it to the father.

I was also worried if the father was irrational and do inappropriate things to the Rais boy.

So i really asked the writer to make a report.

I do understand as public, you do not want to be on the middle of a complicated issue that does not seem related to you but it does. Knowing one victim doesn’t mean no other victim or your own can be victimised.

And another thing, the focus and conscious must be clear of who you wish to protect? The child or not being a busy body when that is what you need to be.

Most public really try to stay away, but in our new bill, you are wrong if you know and keep it quiet. Putting it on fb makes you a witness and it is just not enough sharing it in social media, you need to make a proper police report and ask the police to investigate.

I am glad his family members and friends ask him to do the same and that triggers him as well.

I asked the writer to call me and he did. We chat a bit and about an hour ago, he sent me the report number of the case as proof. The rest we leave it to the police.

You sir have just helped one girl and probably many others too. And if i understand quite well, we need to help the 14yo boy too.

Thank you. And for the rest of us, do make a report if an abuse do happen.

Syed Azmi.

Sumber: Syed Azmi


from Sehinggit Media News http://ift.tt/2oFEmFN
via IFTTT

from Merah Hati Cintaku http://ift.tt/2oLkJcs
via merahhaticintaku.blogspot.my

No comments:

Post a Comment