Wednesday 5 April 2017

5 Senaman Mudah Ini Dapat Mengubah Bentuk Badan Anda Dalam Masa 4 Minggu


Untuk mendapatkan bentuk badan yang hot, kami berikan beberapa latihan mudah yang akan mengubah badan korang dalam masa empat minggu. Korang tidak perlu pergi ke gym atau membeli sebarang peralatan khas - semua yang korang perlukan adalah kesungguhan dan masa selama sepuluh minit sehari.

PLANK

Ini adalah latihan statik, yang bermakna korang tidak perlu bergerak semasa melakukannya, tetapi hanya tahan badan korang dalam kedudukan lurus sahaja. Untuk melakukannya dengan betul, ikut contoh yang ditunjukkan di dalam gambar ini saja yang penting pastikan bahagian belakang korang lurus. Latihan ini,dapat membentuk otot-otot seperti abs, lengan otot, belakang, dan otot paha dalam.

PUSH-UP


Perkara yang paling penting adalah menjaga bahagian belakang , bawah, dan kaki dalam garisan yang lurus - ini akan menegangkan abs korang dan juga bahagian dada . Langkah seterusnya adalah untuk kembali ke kedudukan permulaan sebagai perlahan-lahan yang mungkin. Untuk permulaan lakukan 5-10 ulangan bagi sesi ini.

SQUATS

Squats ini adalah untuk keseimbangan badan. caranya ialah meletakkan kedua belah tangan separas dengan bahu dan berdiri diatas tapak kaki korang. Kemudian, rendahkan pinggul seolah-olah nak duduk atas kerusi. Lutut dan kaki harus membentuk seperti satu garisan lurus. 

SENAMAN ABS


Senaman ini dalam keadaan terbaring serta sebelah tangan diangkat keatas, kemudian perlahan lahan naikkan sebelah kaki yang lain dan tangan yang diangkat itu bersentuhan dengan kaki yang diangkat tadi.Seterusnya kembali kepada kedudukan permulaan dan ulangi dengan kaki dan tangan yang lain, seperti yang korang lihat gambar diatas.

SENAMAN PINGGANG

Akhir sekali posisi senaman ini adalah dengan membuka kaki dan bengkokkan sedikit seperti senaman squads. Kemudian pegang sebiji bola menggunakan kedua belah tangan dan perlahan-lahan mengerakkan tangan korang dari sisi ke sisi.

Rutin empat minggu:

Minggu 1:
Lakukan yang berikut selama 6 hari:
2 minit plank
1 minit push-up;
1 abs minit;
1 minit pinggang;
2 minit plank semula
Boleh rehat dalam 3-5 saat rehat setiap sesi

Minggu 2:
Ganti set berikut untuk 6 hari.
Set 1:
3 minit plank
3 minit abs;
3 minit pinggang
Mempunyai rehat 10-15 saat rehat setiap sesi

Set 2:
3 minit pinggang;
3 minit push-up;
3 minit plank
Mempunyai rehat 15 saat antara latihan.

Minggu 3: mengulangi minggu 1 set.

Minggu 4: mengulangi Minggu 2 set.

Jika korang lakukanya dengan betul, korang akan dapat hasil yang menakjubkan dalam masa sebulan dan seterusnyasebagai tabiat yang sihat untuk melakukan lebih daripada set biasa. Sekiranya korang nak tingkatkan senaman yang lain pon disarankan, kemudian pertingkatkan usaha setelah dapat momentum untuk bersenam.

Sumber: www.nakbebel.com


from Sehinggit Media News http://ift.tt/2ncNbH9
via IFTTT

from Merah Hati Cintaku http://ift.tt/2o4Ozum
via merahhaticintaku.blogspot.my

No comments:

Post a Comment