Tuesday 6 March 2018

"Ya Allah, Anak Aku".. Inilah Yang Berlaku Di Tempat Kemalangan Buat Ramai SEBAK


6 Mac - Sungguh menyayat hati apabila seorang pelajar perempuan ditimpa kemalangan ngeri di Jalan Balai besar-Alur Tempoyak, Dungun, petang semalam, lapor BH Online.

Nur Syuhaiba Shafiee, 15, bukan sahaja di digilis malah diseret sebuah lori sejauh 50 meter. Kejadian yang berlaku kira-kira jam 6.25 petang itu menyebabkan mangsa maut di tempat kejadian.


Pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Balai Besar itu menunggang motosikal Honda EX5 bersendirian daripada rumahnya di Perumahan Taman Rakyat, Dungun untuk ke rumah neneknya di Kampung Batu 48.

Apabila mangsa tiba di tempat kejadian, Syuhaiba dikatakan cuba memasuki sebuah simpang di situ, sebelum sebuah lori yang sarat membawa muatan sagu keropok dari arah belakang gagal mengelak lalu merempuh motosikal mangsa.

Pemandu lori terbabit yang dikatakan berusia 33 tahun dan berasal dari Kuala terengganu yang ketakutan bertindak melarikan diri dan dikatakan ke Hospital Dungun untuk mendapatkan rawatan.


Ketua Polis daerah Dungun, Superintendan Baharudin Abdullah ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu. Katanya, jenazah Nur Syuhaiba dibawa ke Hospital Dungun untuk siasatan lanjut sebelum diserahkan kepada keluarga mangsa untuk urusan pengebumian.

"Kes disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 kerana memandu secara melulu sehingga menyebabkan kematian," katanya. 



Sumber: Siakapkeli.my


from Sehinggit Media http://ift.tt/2G0UbNs
via Merah Hati Cintaku

from Merah Hati Cintaku http://ift.tt/2FyEcZn
via merahhaticintaku.blogspot.my

No comments:

Post a Comment