Sunday 11 March 2018

I’m Strong… Tapi Kena Move On - Ziana Zain Tewas Ketika Persembahan Buat Tetamu Yang Datang Sebak..!!


“I’m strong. Sebagai selebriti pelbagai perkara boleh berlaku. Tapi kena ‘move on’ dan teruskan kerjaya,” demikian kata Ziana Zain ketika baru memulakan persembahan di hotel terkemuka di Kuala Lumpur, hari ini.

Ketika persembahan awal pagi tadi, penyanyi Madah Helah itu kemudian terdiam seketika membuatkan suasana jadi hening dan penonton jelas mengerti apa yang sedang bermain di fikirannya.

Ziana ternyata tewas akhirnya apabila tiba-tiba menitiskan air mata sambil ditenangkan ramai. Kesedihannya jelas terserlah sewaktu menyanyikan lagu popularnya Puncak Kasih.

Saat itu, dia tidak dapat meneruskan nyanyian dan membiarkan muzik terpasang. Penonton berusaha membantunya menyanyikan lagu berkenaan.

Terdahulu, Ziana meminta diberikan ruang untuk memberi sebarang kenyataan berhubung tuduhan ke atas suaminya, Armin Zaharin Ahmad Zambri.

Armin didakwa pada 6 Mac lalu atas tuduhan mencederakan anak lelaki mereka pada 25 Februari lalu.

Ketika dihadapkan ke Mahkamah Majistret Shah Alam, Armin, 53, mengaku tidak bersalah di hadapan Majistret Raja Noor Adilla Raja Mahyaldin.


Mengikut pertuduhan, Armin yang tidak berkerja, didakwa menyebabkan kecederaan luka dan lebam terhadap anaknya dengan menggunakan rotan.

Perbuatan itu dilakukan di rumahnya di Denai Alam pada jam 4 pagi, 25 Februari lalu.

Berikutan itu, Armin didakwa mengikut Seksyen 324 Kanun Keseksaan (KK) yang dibaca bersama Seksyen 326A KK.

Armin yang tidak diwakili peguam ketika rayuan memaklumkan perbuatan itu dilakukan dengan tujuan mengajar anaknya mengaji dan solat.

“Saya tidak dera anak. Saya ajar dia mengaji dan solat tetapi dia tidak faham dan bebal.

“Saya bertanggungjawab terhadap empat anak selain mempunyai ibu yang sakit dan perlu menghantarnya ke hospital,” katanya.

Timbalan Pendakwa Raya Megat Mahathir Megat Tharif Afendi yang mengendalikan kes menawarkan ikat jamin tertuduh berjumlah RM10,000.

Raja Noor Adilla menurunkan jumlah jaminan kepada RM5,000 dengan seorang penjamin.

Sebutan semula kes ditetapkan pada 4 April depan.

Difahamkan, laporan polis dibuat sendiri oleh Ziana pada 27 Februari lalu sebelum Armin ditahan polis bagi membantu siasatan, Jumaat lalu.

Pasangan itu mendirikan rumah tangga pada Mei 1998 dan dikurniakan empat cahaya mata, Muhammad Aiman, 19, Muhammad Ammar, 14, serta pasangan kembar, Muhammad Ariel dan Siti Nur Kaseh, 9.


from Sehinggit Media http://ift.tt/2HpSfxA
via Merah Hati Cintaku

from Merah Hati Cintaku http://ift.tt/2GhFEgw
via merahhaticintaku.blogspot.my

No comments:

Post a Comment