Friday 18 October 2019

Jangan Rasa Malu Mulakan Perbualan Dengan Lelaki Yang Anda Minati


Jika tidak mencuba memulakan perbualan, sampai bila-bila tiada jawapannya, setuju? Ya, seorang perempuan atau wanita pasti rasa kekok untuk menegur seorang lelaki yang diminati. Ini memerlukan hati yang berani dan tidak rasa malu. Perempuan yang berani melakukannya tidaklah ramai, perkara seperti ini biasanya dipanggil pergi mencari timba.

Tetapi, jika anda betul-betul meminati seseorang, jangan cepat menghukum diri sendiri dengan menjauhkan diri dari lelaki itu. Elakkan diri dari berfikiran negatif, malu, enggan, dan berkaitan dengannya. Tidak salah bagi seorang gadis untuk memulakan perbualan. 

Apa yang salah jika anda menegur diri dengan cara yang memalukan diri depan orang awam. Mungkin ia juga memalukan untuk lelaki yang anda minati ini.

Jika anda terlalu takut dengan kata-kata warganet, berkenalan dengan menggunakan media sosial adalah mencukupi. Tiada siapa yang akan tahu, selain lelaki itu menghebohkannya pada orang ramai. Mungkin perbualan anda dengannya akan menjadi bahan tular masa kini.

Fikirkan sahaja perkara yang baik dan positif. Jika dia menjadi pasangan anda, tentunya banyak perkara yang akan dilakukannya memalukan anda, betul? Jika, anda berfikir, ada seorang lelaki yang suka memalukan wanita ini akan menjadi pasangan anda suatu hari nanti?


Daripada keadaan seperti ini, anda mempunyai jawapan, lelaki yang anda minati dalam senyap sebenarnya tidak sesuai dengan diri anda sendiri. Tetapi jika anda tidak menegur lelaki yang anda minati, pasti anda tidak tahu jawapannya.

Dari memberi jawapan sendiri yang tidak menentu, selalu ragu-ragu, dan andaian anda sendiri seperti “Mungkin dia juga suka saya …” pastinya tidak akan menenangkan hari-hari anda. Setiap hari anda membingungkan dengan diri anda sendiri.

Bagaimana mahu mengetahui suara hatinya jika anda tidak mengetahui jawapan darinya sendiri?

Usah menyiksa diri dengan menipu diri sendiri dengan tidak menegurnya. Malu hanya akan membuat anda ragu-ragu pada dirinya. Gunakan akal anda sebaik yang mungkin. Sekiranya hatimu sungguh-sungguh mahu menjadinya sebagai pasangan, pasti akan menjadi mudah.

Sekiranya anda terlalu malu dan lemah, perasaan sedemikian itu hanya bersifat sementara. Anda mungkin malu sekarang, tetapi tidak membuang masa anda untuk terus berharap pada orang yang mungkin tidak mempunyai perasaan pada anda.

Kesimpulannya, tidak salah untuk menegur, tetapi menegur dengan cara yang betul dan yang penting adalah menjadi diri sendiri. Jangan berubah menjadi orang lain semata-mata untuk mendapati perhatiannya sahaja.

Sumber: Aliff Channe;


from Sehinggit Media News https://ift.tt/31pAE2b
via IFTTT

from Merah Hati Cintaku https://ift.tt/2VRQ7XA
via merahhaticintaku.blogspot.my

No comments:

Post a Comment