Thursday 4 January 2018

Jangan di Buang Biji Anggur.. Inilah Khasiat Biji Anggur Untuk Kesihatan Kita Yang Ramai TAK TAHU !!


Manfaat daripada anggur bukan sahaja wujud pada isi buah-buahan, tetapi juga benih. Ya benih anggur penjimatan faedah yang jadi fascinate untuk kesihatan. Hingga zaman anggur penggunaan disyorkan untuk menelan biji-biji.

INILAH ANTARA KHASIAT BENIH ANGGUR

Merawat vena varikos

Mengandungi biji anggur procyanolic oligomers seperti berkesan untuk merawat vena varikos.

Sebagai penawar kepada radikal bebas

Dr. Masquelier, seorang penyelidik Perancis, mendapat anti kanser bahan berupa proanthocyanidins benih anggur. Keberkesanan proanthocyanidins ini boleh mengelakkan radikal telah didarabkan dengan 20 kali dengan vitamin C dan 50 kali vitamin Sabah & Sarawak biji anggur, ekstrak juga berfikir untuk menjadi lebih selamat daripada suplemen anti oksidan vitamin A dan E kerana ia dibubarkan di dalam air.

MENCEGAH PENYAKIT

Kanser

Diambil dalam The Times of India, ekstrak dari benih anggur memberi siri penghalau sel-sel kanser untuk membiak. Norhisham Agarwal, PhD, salah seorang penyelidik di Universiti Colorado Pusat kanser dan Profesor Skaggs School of Pharmaceutical Sciences, berkata Bilakah mempunyai ekstrak biji anggur itu kelebihan dalam habuan beberapa sel-sel kanser sel-sel sihat yang membunuh tiada.

Potensi lain yang dihasilkan oleh ekstrak biji anggur, iaitu sebagai satu garisan ke-2 dalam rawatan kanser leher dan kepala, Walau bagaimanapun Agarwal mahukan ini mencari lebih banyak diperkembang dalam ujian melalui cara klinikal.

Mengelakkan strok

Menurut hasil penyelidikan, biji anggur mengandungi mineral, zink (Zn) dan mangan (Mn) yang bermanfaat untuk badan. Mengandungi biji anggur endungeoned pycnogenol, iaitu bahan yang boleh membuat perlindungan penguat kologen suppleness saluran darah kita. Fleksibiliti saluran darah yang seterusnya membawa kepada mengelakkan isyarat tanda-tanda angin ahmar.

Pelembab muka kulit

Biji anggur boleh mengunci lembapan dan menguatkan berjaya perintah lapisan luar kulit. Sama juga dengan Walnut cabutan avail dan lupin bunga yang mempunyai omega 3, 6 dan 9. Juga mengandungi vitamin yang boleh meningkatkan aliran darah, damming, dan memberikan nutrien kepada kulit dari dalam.

Sekianlah Khasiat biji anggur kepada kesihatan, mulai sekarang apabila anda makan anggur jangan dibuang bijinya..

Mudah-mudahan berguna…


from Sehinggit Media http://ift.tt/2CqkmL0
via Merah Hati Cintaku

from Merah Hati Cintaku http://ift.tt/2CGfrZK
via merahhaticintaku.blogspot.my

No comments:

Post a Comment