Friday 5 January 2018

Inilah Cara Sebenar Memesan Starbucks Yang Ramai Tak Tahu


Meskipun mahal nak mampus, trend melepak di Starbucks ini seakan-akan sudah menjadi sebati dengan jiwa rakyat Malaysia. Pelbagai gambar sedang minum di Starbuck sering dimuatnaik oleh orang ramai ke laman Facebook, Instagram, Twitter, dan lain-lain.

Lebih nampak ‘style’ apabila gambar yang dimuat naik tersebut menunjukkan nama kita tertulis pada cawan menjadi bukti kita sebagai pembeli.

Memandangkan ramai yang mahu mencuba kerana terikut-ikut dengan budaya ini, kami kongsi di bawah cara-cara mudah untuk memesan Starbucks seperti seorang regular customer.


Terdapat 5 jenis kategori yang dapat dipilih seperti berikut:


Nak pilih saiz

Terdapat tiga jenis saiz untuk dipilih. Cawan Tall bermaksud cawan kecil, Grandeuntuk cawan sederhana dan Venti untuk cawan besar. Pasti ada yang di antara anda yang menyangkakan Tall itu maksudnya besarkan. Maka lepas ini, anda tak kan tersilap dah.


Bagi kopi pula boleh pilih antara sejuk atau panas.


Yang paling menjadi kegemaran orang adalah Frappuccino iaitu ‘ice blended’. Bagi yang penggemar ‘ice blended’ itu boleh lah membeli Frappucino selepas ini


Yang bagi tidak minum kopi, boleh cuba ‘iced shaken lemon tea‘. Rasa lega gak kalau minum pada waktu santai.


Kalau nak mencuba air Starbuck yang murah, boleh cuba promos atau offers.


Kalau tak nak Barista mengeja nama anda dengan salah, tunjukkan MyKad anda. Kalau tak, terima je lah, macam mana ejaan dia buat.


Sememangnya minuman Starbucks ini mahal bagi yang tidak biasa dalam memesan minuman ini. Tapi jika anda mengunakan tips/promo, air boleh dapat murah, sampai lagi murah dari Chatime dan Tealive.


Macam ni lah, anda boleh memesan air Starbuck selepas ini.



Boleh anda memesan air Starbuck selepas ini.

Sumber : Joe via http://www.ohmymedia.cc


from Sehinggit Media http://ift.tt/2F22vvx
via Merah Hati Cintaku

from Merah Hati Cintaku http://ift.tt/2lZ2jV3
via merahhaticintaku.blogspot.my

No comments:

Post a Comment