Saturday 22 July 2017

Hentikan Sel Kanser Payudara Wanita Dengan Buah-buahan Ajaib Ini


Anda boleh menghentikan pertumbuhan dan penyebaran sel kanser payudara, dan mengawal diabetes dengan buah yang luar biasa ini. Lihat saja artikel di bawah ini dan ketahui lebih lanjut mengenai buah yang luar biasa dan hebat ini. Pertama, anda harus tahu bahawa ini adalah buah Asia yang popular yang kelihatan seperti timun dengan ketuat. 

Namanya adalah melon pahit dan buah yang mengagumkan ini mempunyai sejarah penggunaan panjang dalam memasak tradisional, memegang tempat yang menonjol dalam masakan India dan Cina. Tetapi penyelidikan baru-baru ini dari St Louis University (SLU) menunjukkan bahawa melon pahit berfungsi sebagai keseluruhan lebih daripada sekadar labu yang lazat, menunjukkan daya maju dalam pencegahan dan rawatan kanser.

Melon pahit vs sel kanser payu dara

Sekumpulan pakar dari SLU sedang memperluas penyiasatan mereka terhadap kesan anti-kanser melon pahit, yang telah menunjukkan bahawa buah dapat mencegah pertumbuhan dan penyebaran sel-sel kanser payudara. Kali ini, Dr. Ratna Ray, Ph.D., penyokong lama melon pahit untuk kegunaan ubat-ubatan, sedang mengkaji bagaimana buah dapat membantu mencegah prostat dan lain-lain bentuk kanser. Dan Dr. Ray juga berfikir bahawa apa yang dia ketahui mungkin bermanfaat dengan baik dalam rawatan kedua-dua kanser kepala dan leher. Memandangkan ekstraknya menunjukkan faedah anti kanser yang umum, membangkitkan apoptosis dalam sel-sel kanser dari pelbagai jenis, melon pahit memegang potensi besar dalam bidang ubat anti kanser. 

Dalam kajian ini, Dr. Ray akan memberi ekstrak melon pahit kepada tikus dengan kanser kepala dan leher untuk melihat jika buah menunjukkan keberkesanan dalam vivo. Berdasarkan penemuan ini, melon pahit boleh menjadi subjek uji klinikal fasa I pada manusia, yang berpotensi menjadi rawatan lini pertama untuk kanser yang tidak melibatkan penggunaan kemoterapi atau radiasi. Secara umumnya dari segi kanser, melon pahit bertindak di peringkat sel untuk menghentikan sel-sel kanser dari kedua-dua mendarab dan menyebar. Bertindak dengan pelbagai laluan, termasuk beberapa jalur transduksi isyarat, melon pahit memfasilitasi cara semula jadi badan untuk membasmi sel-sel kanser dengan sendirinya, yang secara berterusan untuk mencegah pembentukan tumor.

Melon pahit vs Jenis-2 Diabetes

Saya benar-benar berfikir bahawa anda akan kagum ketika kami memberitahu anda bahawa buah yang luar biasa ini juga sangat berguna dan bermanfaat dalam rawatan diabetes jenis-2, membantu meningkatkan pengambilan glukosa untuk melegakan beberapa beban gula darah yang berlebihan. Lihatlah artikel di bawah untuk mengetahui lebih lanjut mengenai ini - kajian baru-baru ini menunjukkan bahawa melon pahit mengandungi sebatian khas yang mengaktifkan protein kinase AMP-aktif atau AMPK, enzim sel yang membantu melindungi daripada obesiti dan diabetes dengan menggalakkan Pergerakan pengangkut glukosa ke permukaan sel. 

Proses ini, penyelidik telah menentukan, dengan ketara meningkatkan fungsi metabolik, sekali gus meminimumkan kerosakan yang disebabkan oleh pengambilan gula yang berlebihan. Ini bermakna lebih banyak pengangkut di permukaan sel meningkatkan pengambilan glukosa dari peredaran darah ke dalam tisu badan, seperti otot, sehingga menurunkan kadar gula darah. Penyelidik juga mendapati bahawa melon pahit mempunyai kesan hypoglycemic sederhana dan mengurangkan kadar fruktosamin dari garis dasar di kalangan pesakit diabetes jenis 2 yang menerima 2,000 mg / hari. 

Melon pahit = Peria


from Sehinggit Media News http://ift.tt/2un3IbT
via IFTTT

from Merah Hati Cintaku http://ift.tt/2unfqTX
via merahhaticintaku.blogspot.my

No comments:

Post a Comment