Thursday 2 January 2020

Tidak Tukar Nombor Telefon Lebih 10 Tahun Tanda Anda Seorang Yang Boleh Dipercayai


Siapakah di sini yang tidak pernah tukar nombor telefon melebihi 10 tahun? Jangan katakan sepuluh tahun, setiap kali kuota habis ada yang sudah menukar nombor telefon. Dalam keadaan seperti ini, mahu tidaknya menukar nombor telefon kerap kalinya.

Walaupun ada beberapa sebab mengapa kebanyakan pengguna telefon sering menukar nombor telefon. Salah satu sebab adalah perbezaan tawaran kuota internet dari syarikat penyedia telekomunikasi yang berbeza, lebih baik membeli sim kad lain kerana lebih murah.

Ada juga orang yang menukar nombor telefon kerana mereka telah berpisah dengan kekasih mereka atau mahu mengelakkan bil-bil hutang. Tetapi, jika anda tidak menukar nombor telefon anda selama lebih dari 10 tahun, itu adalah tanda bahawa anda mempunyai personaliti yang hebat.

Mengikut kaji selidik yang dijalankan di China, Britain dan Amerika, dikatakan bahawa orang yang tidak pernah menukar nombor telefon mereka dalam 5-10 tahun adalah orang yang boleh dipercayai. 

Apakah sebabnya orang ini dapat dipercayai? Ada beberapa sebab yang mendorong orang seperti ini untuk tidak menukar nombor telefon dari masa ke semasa sehingga kini. Semak sebab-sebab berikut yang memetik laman Wow Menariknya.


Berbahagia dengan masa lalu

Salah satu motivasi untuk seseorang untuk tidak menukar nombor telefon dari masa lalu sehingga kini kerana dia tidak mahu kehilangan sahabat lamanya. Dengan tidak mengubah nombor telefon itu, anda harap mungkin ada kawan yang ingin mengajak anda untuk bersama-sama.

Tiada hutang

Orang yang mempunyai hutang yang banyak biasanya takut akan dibebani melalui telefon atau oleh pemungut hutang. Jadi untuk tidak diganggu sekali lagi, kebanyakan orang lebih suka menukar nombor telefon dengan harapan untuk melarikan diri dari bebanan hutang.

Adakah anda tahu bahawa orang yang tidak bertanggungjawab atas hutang mereka atau tidak mempunyai niat untuk membayar hutang adalah jenis orang yang suka berbohong dan tidak boleh dipercayai. Buktinya, apabila berhutang, seperti sukar untuknya melunaskannya dan berjanji untuk membayar hutang itu. Tetapi sebenarnya dia menghindari hutangnya.

Suka membantu orang lain

Apabila tidak menukar nombor telefon, rasa bosan dengan banyak orang yang meminta pertolongan. Ya, ada sebab-sebab lain mengapa seseorang memilih untuk menukar nombor telefon, salah satunya adalah kerana mereka ingin menghindari orang yang suka meminta bantuan darinya.

Sementara itu, orang yang tidak pernah menukar nombor mereka tidak akan membantah apabila rakan atau saudara mara meminta bantuan mereka. Dapat disimpulkan bahawa orang yang tidak menukar nombor telefon adalah jenis suka tolong orang. Sesungguhnya tiada hubungan khusus antara nombor telefon dengan keperibadian seseorang. Tetapi, kita dapat melihat keperibadian seseorang dari tabiatnya.

Sumber: https://ift.tt/2jstcxg


from Sehinggit Media News https://ift.tt/2FezHBg
via IFTTT

from Merah Hati Cintaku https://ift.tt/2sHdsRF
via merahhaticintaku.blogspot.my

No comments:

Post a Comment