Saturday 4 March 2017

Sungguh Menakjubkan !! 5 Masalah Kesihatan Anda Boleh Sembuh Dengan Buah Ini..


Salah satu buah-buahan eksotik yang paling menguntungkan, pisang banyak karbohidrat dan serat, yang membuat mereka sangat berkesan sebagai penguat tenaga segera. Selain meningkatkan tahap tenaga anda, pisang juga mempunyai sifat terapeutik berkaitan dengan sejumlah masalah kesihatan. Baca terus untuk mengetahui di mana kes anda harus meraih pisang bukan pil.

Tekanan darah
Pisang kaya akan kalium, yang sangat berkesan dalam mengawal tahap tekanan darah kerana meneutralkan kadar natrium dalam tubuh. Sodium dikenali sebagai penyebab utama hipertensi jika ditelan dalam kelimpahan. Bahkan, sudah terbukti bahawa tekanan darah biasanya naik apabila tahap kalium dan natrium yang misbalanced, yaitu ketika ada natrium tinggi dan pengambilan kalium yang rendah. Agar anda tekanan darah di bawah kawalan, makan perkara pertama satu pisang di pagi hari.

Stres
Stres adalah punca akar dari banyak penyakit-zaman moden.

Bahkan, stres kronik sangat merosakkan kesihatan anda secara keseluruhan. Misalnya, stres menghabiskannya tubuh anda kalium kerana mempercepatkan metabolisme. Walau bagaimanapun, anda boleh dengan mudah memulihkan ketidakseimbangan kalium ini dengan makan pisang sehari. Pisang mengandungi cukup kalium untuk menstabilkan degupan jantung anda, memberikan bekalan oksigen yang cukup ke otak anda, dan mengawal jumlah air dalam tubuh anda.

Kemurungan
Pengambilan secara teratur pisang dapat secara signifikan meningkatkan mood anda dan melawan kemurungan kerana fakta bahawa buah eksotik ini bungkus tingginya kandungan tryptophan, asid amino yang secara semulajadi merangsang rembesan serotonin, hormon kebahagiaan. Satu pisang sehari sudah cukup untuk meningkatkan tahap serotonin anda dan menjaga senyum di wajah anda sepanjang hari.

Kembung dan sembelit
Selain kalium dan triptofan, pisang juga kaya akan pektin, yang sangat bermanfaat untuk meningkatkan pencernaan dan menggalakkan penghapusan racun dan logam berat dari tubuh. Plus, pisang bertindak seperti probiotik yang merangsang fungsi usus dan menggalakkan mudah penghapusan sisa. Hal ini pada gilirannya mencegah sembelit serta kembung.

Gejala PMS
Terakhir, namun tidak sedikit, pisang tinggi vitamin B6, yang positif mempengaruhi kadar glukosa darah. Selain itu, beberapa kajian telah mengesahkan bahawa vitamin B6 sangat bermanfaat untuk menghilangkan gejala PMS. Selain itu, pisang meringankan sakit perut dan dada, mencegah perubahan suasana hati dan pengekalan air.


from Sehinggit Media News http://ift.tt/2moj7qa
via IFTTT

from Merah Hati Cintaku http://ift.tt/2mEAggi
via merahhaticintaku.blogspot.my

No comments:

Post a Comment