Tuesday 20 December 2016

WAJIB TAHU! Inilah Dia Tanda-Tanda Kanser Usus Tahap 3. Ketahuinya Sebelum Terlambat!!


Tanda-tanda Kanser Usus Tahap 3 – Pelbagai jenis kanser mempunyai pelbagai gejala dan rawatan yang berbeza. Walau bagaimanapun, setiap jenis kanser berkongsi satu perkara yang sama: gejala pertama kanser biasanya muncul pada tangan.

Menurut sekumpulan saintis British, tanda-tanda ini selalunya muncul dalam bentuk sama ada retak atau bengkak bersama-sama dengan penebalan kulit. Ianya juga terkenal bahawa tangan individu-individu terlibat hampir selalu menjadi keras. Walaupun kebanyakan perubahan-perubahan yang visual, mereka tidak biasanya sangat ketara. Pakar menekankan pentingnya pemahaman komprehensif apabila ia datang kepada tanda-tanda ini, terutamanya kerana mereka mengarah kepada perubahan dalam badan anda.

Perhatian perubatan yang segera dan pemakanan yang sesuai dilaksanakan di peringkat awal rancangan boleh berkesan merawat dan menyembuhkan sel-sel kanser. Ini boleh hanya menjadi mungkin setelah pengesanan awal, yang melibatkan perasan tanda- tanda dalam masa. Mendapatkan rawatan perubatan atau bimbingan serta-merta anda notis mana-mana gejala-gejala yang dinyatakan dalam artikel ini untuk berada di sebelah selamat.


TANDA-TANDA KANSER USUS TAHAP 3

Sesak nafas atau wheezing: Inilah antara tanda-tanda kanser paru-paru yang pertama. Kebanyakan pesakit yang menderita akibat kanser paru-paru perasan sesak nafas, sukar bernafas, atau wheezing. Malangnya, tanda ini sering misdiagnosed sebagai tanda daripada asma, walaupun dalam kes-kes yang melibatkan kanser paru-paru.

Sakit dada atau batuk kronik: pelbagai jenis kanser seperti leukemia dan kanser paru-paru selalunya melibatkan gejala-gejala yang agak serupa dengan batuk kronik atau bronkitis. Salah satu cara di mana anda boleh mengenali perbezaan adalah bahawa masalah itu hilang dan muncul semula dalam kitaran berulang atau berterusan.

Kerap demam atau jangkitan: biasanya boleh menunjukkan kanser sel-sel darah dan leukemia. Leukemia membuat badan menghasilkan abnormal sel darah putih, membawa kepada inabilities yang sihat sel darah putih untuk melawan jangkitan. Leukemia selalunya didiagnosis pada orang dewasa hanya selepas pesakit mengadu kerap demam dan gejala-gejala seperti selsema. Di sisi lain, kanser sel-sel darah yang biasanya bermula di dalam tulang Sum-Sum. Tanda-tanda Kanser Usus Tahap 3

Menghadapi kesukaran untuk menelan: gejala ini biasanya menunjukkan kanser esofagus atau leher. Walau bagaimanapun, menghadapi kesukaran untuk menelan juga merupakan antara tanda-tanda awal kanser paru-paru.

Ketulan di armpit, leher, atau pangkal paha: diperbesarkan nodus limfa adalah tanda-tanda perubahan dalam sistem limfa manusia, gejala umum kanser. Sebagai contoh, nodus limfa yang diperbesarkan atau sekaligus di ketiak ini adalah pada masa-masa terdapat tanda-tanda kanser payudara. Yang sekaligus tidak menyakitkan dalam armpit, Pangkal paha atau leher hampir selalu merupakan satu tanda awal leukemia.

Berlebihan dan berterusan lebam atau berdarah: sering menunjukkan abnormal sel darah merah dan platelet aktiviti, tanda-tanda lazim leukemia. Anda tidak perlu mengabaikan pembangunan tompok-tompok merah pada muka anda atau lebam pada jari, tangan, leher dan dada.

Sakit abdomen atau pelvis: sakit pelvis boleh bermakna beberapa perkara yang pada mereka sendiri. Mereka adalah satu petunjuk umum Sindrom ovari polisistik serta lain-lain gangguan saluran pembiakan. Dalam kebanyakan kes, gejala-gejala ini membawa kepada kanser. Tanda-tanda Kanser Usus Tahap 3

Darah di dalam najis atau pendarahan rektum: darah dalam najis adalah antara gejala-gejala pertama kanser usus besar dan pendarahan rektum. Ia adalah, bagaimanapun, ketara bahawa pesakit sering mengelirukan darah dalam najis dengan buasir. Jika anda melihat mana-mana gejala-gejala ini, dapatkan nasihat perubatan atau bantuan dengan segera.

Kehilangan berat badan tidak dapat dijelaskan: mengurangkan berat badan tanpa perubahan dalam diet atau gaya hidup anda adalah sering ada petanda awal kanser kolon dan beberapa penyakit pencernaan yang lain. Ia juga boleh menjadi tanda kanser jangkitan mampu menjejaskan selera makan anda dan keupayaan badan anda untuk membuang sisa buangan selepas merebak ke hati.

Perubahan dalam kuku anda tidak dapat dijelaskan: biasanya gejala beberapa jenis kanser. Titik di bawah kuku dan garisan coklat atau hitam sering menunjukkan kanser kulit. Kuku putih atau pucat biasanya adalah tanda-tanda kegagalan hati, gejala kanser hati.

Kesimpulan

Kebanyakan tanda-tanda kanser boleh mudah dikelirukan sebagai petunjuk beberapa komplikasi perubatan lain. Oleh yang demikian dan seperti yang dibuktikan dengan tanda-tanda yang disenaraikan di atas, ia adalah penting bahawa anda mendapatkan rawatan perubatan serta-merta sebaik sahaja anda dapati mana-mana gejala-gejala ini. Hanya satu ujian yang dijalankan oleh profesional yang boleh mengesahkan sama ada anda mempunyai kanser.


from Sehinggit Media News http://ift.tt/2hnhO5L
via IFTTT

from Merah Hati Cintaku http://ift.tt/2hnmKro
via merahhaticintaku.blogspot.my

No comments:

Post a Comment