Friday 13 December 2019

Empat Tips Curang Agar Tidak Kantoi Dengan Pasangan


Mengapa anda mahu membaca artikel ini? Adakah anda benar-benar seorang insan yang berhasrat dan berniat untuk curang di belakang pasangan? Sudah tahu risiko dan akibat yang mungkin timbul akibat tindakan yang mencabar ini?

Jadi adaakah anda mahu jawapan kepada semua persoalan di atas?

Tidak ada sebab untuk tidak memberitahu anda tentang curang supaya anda tidak kaantoi. Sebelum bermula, pastikan anda membaca artikel ini sehingga akhir, jangan biarkan orang lain menyertai, apalagi pasangan rasmi anda atau cara anda akan terperangkap.

Tenangkan pasangan anda

Baiklah, perkara pertama yang harus menjadi kebimbangan anda apabila anda ingin curang di belakang pasangan dengan selamat adalah dengan menenangkan pasangan anda terlebih dahulu. Logiknya adalah, jika suatu hari nanti anda kantoi, siapakah yang pertama yang akan terkesan? Sudah tentu pasangan rasmi anda.

Jadi siapa lagi orang yang anda paling anda perlu berhati-hati dengan tindak-tanduk anda? Ya, tidak lain daripada pasangan rasmi anda. Kerana dia adalah orang yang paling tidak mahu dilukai oleh tindakan anda. Cara untuk curang adalah untuk menjaga hubungan anda dengannya sebaik mungkin. Buatkan dia rasa anda mencintainya, termasuk setia kepadanya.


Ini tentunya tidak berlaku jika motif untuk kecurangan anda adalah untuk membalas dendam. Kekecewaan anda dengan pasangan anda pasti akan menjadikan hubungan anda tidak baik, dan kemungkinan besar ia tidak akan bertambah baik. Kemudian sekurang-kurangnya anda perlu memastikan dia tidak mengganggu urusan anda. Begitu juga anda sanggup tidak campur tangan dalam urusannya, termasuk jika dia curang di belakang anda.

Tenangkan pasangan simpanan anda

Mengapa pasangan curang menjadi nombor dua selepas pasangan rasmi? Sudah namanya pasangan simpanan, di mana anda mesti menyimpannya dengan baik. Seorang yang curang, kebanyakannya sangat baik menyimpan “rahsia”nya. Terutama jika dia adalah seorang simpanan. Kemudian, segala-galanya akan lebih mudah untuk dirahsiakan.

Tetapi, kebanyakan mereka memberi tumpuan terlalu banyak untuk merahsiakan pasangan simpanan dan melupakan sasaran takut terkantoi. Jadi kebanyakan mereka tidak boleh bertahan lama untuk menyimpan rahsia ini.

Trik yang paling mudah untuk merahsiakan pasangan simpanan paling selamat adalah membuat dia memahami kedudukannya. Jadi dia memahami niat anda untuk melakukan ini dan itu. Contohnya, Jika anda telah memberitahunya bahawa anda seorang single, sekurang-kurangnya pastikan dia benar-benar seorang single. Maksud saya anda adalah bujang atau single.

Menguatkan memori otak anda

Ini menjadi sangat penting memandangkan bilangan pencurang yang cuai terhadap ketidaksetiaan sehingga akhirnya mereka kantoi. Katakan anda mempunyai kawan bernama Aliff, pada satu masa dia sibuk menjawab mesej pendek kepada dua orang sekaligus, lebih tepat dua pencinta sekaligus. Malangnya, pada masa itu dia juga mengerjakan sesuatu, jadi sekarang fikirannya dibahagikan kepada tiga. Dan kerana lelaki tidak sebaik wanita dalam hal-hal yang multitasking, dia sebaliknya memanggil kedua-dua kekasih ini kemudian semuanya berakhir!

Oleh itu, apabila anda mahu curang, itu bermakna anda berhasrat untuk membahagikan perhatian anda. Atau sesetengah orang juga berkongsi keperibadian mereka. Semakin anda curang, lebih banyak anda berkongsi mengenai diri anda. Jika keupayaan tumpuan otak anda tidak baik untuk ini, anda harus melupakannya! Atau anda mesti kantoi.

Mulakan dengan belajar multitasking. Kuatkan fokus anda. Lakukan dua pekerjaan sekaligus. Jika anda perlu bertindak bertentangan pada masa yang sama. Ini benar-benar akan membantu anda, kerana kemahiran bertindak lebih tinggi, semakin tinggu keupayaan anda mengurusan rahsia anda.

Fikirkan urusan kecurangan anda

Ini adalah perkara terakhir yang perlu anda lakukan! Menjadi seorang pencurang bermakna anda membuka pintu kehidupan baru. Pintu yang sangat indah untuk kebanyakan orang yang berniat melakukannya. Tetapi itu juga bermakna membuka risiko baharu. Kekantoian anda adalah risiko yang ditakuti ramai pelaku curang. Oleh itu, tips di atas sebenarnya adalah tip untuk mencegah kekantoian. Dan ianya agak efisien. Tetapi tip di atas tidak menghalang risiko lain.

Seperti yang kita tahu, setiap tindakan yang kita lakukan anda sentiasa mempunyai dua kemungkinan pengakhiran, keuntungan atau kerugian. Untuk mendapatkan keuntungan kadang-kadang kita perlu melalui beberapa kerugian. Kemudian anda juga harus memahami bahawa manfaat yang anda ingin dapatkan dari kecurangaan juga memerlukan sedikit kerugian daripada anda.

Dipendekkan cerita, jika anda mahu curang, anda harus bersedia juga untuk dicurangi. Hukum karma atau kifarah sentiasa ada. Sekiranya anda curang pada orang lain yang dicintai oleh orang lain, anda juga perlu bersedia untuk dicurangi orang lain yang anda sayangi. Ia boleh terjadi pada andaa, pasangan anda, keluarga anda, atau anak-anak anda.

Jika hanya perbuatan curang tidak mempunyai kesan sampingan, tidak ada alasan buat anda untuk tidak berlaku curang. Baiklah, katakan anda dicurangi kerana pasangan rasmi anda mahupun pasangaan curang curang kerana mahu membalas dendam kepada anda.

Kemudian, anda tidak berhak untuk mengutuk atau memaki-maki tingkah laku pasangan anda tadi kerana pada dasarnya anda sama sahaja. Jika anda benar-benar memahami risiko ini, terpulang kepada anda. Menyesal dahulu pendapatan, menyesal kemudian tiada gunanya.



from Sehinggit Media News https://ift.tt/2YKeIPz
via IFTTT

from Merah Hati Cintaku https://ift.tt/2ryEcDF
via merahhaticintaku.blogspot.my

No comments:

Post a Comment