Sunday 1 January 2017

Inilah 6 Tanda-Tanda Awal Sebelum Serangan Jantung Yang Mesti Anda TAHU !!


Keadaan jantung dan kematian disebabkan oleh serangan jantung mengambil tempat nombor satu dalam di seluruh dunia. Ia adalah penyebab kematian terbaharu. Dalam hidup yang tertekan dan sibuk dan makanan diproses semua kita makan adalah antara sebab utama kekuatannya keadaan jantung.

Perubahan gaya hidup dan termasuk makanan yang lebih sihat dalam diet anda sudah tentu akan membantu anda untuk mengekalkan kesihatan jantung yang baik. Tetapi ia akan menjadi lebih baik jika anda tahu bagaimana untuk membaca menyanyi yang badan anda akan menghantar anda.

Di sini adalah senarai 6 tanda-tanda serangan jantung:

Tekanan dada

Gejala ini adalah yang paling diabaikan. Orang sering berfikir bahawa ini adalah tidak ada yang istimewa dan Adakah tidak beri perhatian kepadanya. Ini adalah tanda jelas bahawa sesuatu yang tidak kena dengan jantung anda dan serangan jantung akan berlaku dalam masa terdekat. Seterusnya masa Lawatan doktor!!!

Sesak nafas

Paru-paru dan jantung adalah dua sistem yang disambung. Kekurangan oksigen di dalam paru-paru bermakna jantung anda tidak mendapat darah yang perlu datang melaluinya. Jika anda mempunyai masalah ketika bernafas, beritahulah doktor anda dengan segera, serangan jantung anda mungkin lebih dekat daripada anda akan sedar.

Sejuk dan gejala-gejala selesema

Terdapat bukti bahawa banyak orang telah mengalami sejuk dan selsema sejurus sebelum serangan jantung. Jika anda mempunyai keadaan jantung dan kerap gejala yang sejuk dan selsema sila lawati doktor anda.

Berpeluh sejuk dan pening

Gejala ini boleh menunjukkan bahawa anda mempunyai Sirkulasi yang buruk yang menjejaskan otak dan jantung.

Keletihan

Jika anda rasa kelesuan walaupun selepas anda telah tidur atau berehat bermakna bahawa anda mempunyai peredaran darah yang tidak wajar dan darah mengalir ke jantung anda.

Kelemahan

Apabila anda arteri menjadi sempit mereka tidak membolehkan darah untuk mengedarkan dengan betul bermakna bahawa otot tidak mendapat apa yang mereka perlukan, dan ini boleh menyebabkan anda jatuh. Jadi menjadi sangat berhati-hati jika anda mula mengalami beberapa jenis kelemahan dan rujuk kepada doktor.

Ia adalah penting untuk mengetahui dan mengenali gejala-gejala ini. Jika anda mempunyai masalah jantung atau hanya sebahagian daripada gejala-gejala ini sedar tentang kesihatan anda dan mendapatkan rawatan perubatan sebaik sahaja anda perhatikan bahawa sesuatu yang tidak kena. 

Ia adalah yang terbaik untuk menghentikan sesuatu yang boleh membahayakan anda lebih. - Sehinggit Media


from Sehinggit Media News http://ift.tt/2iwAeVz
via IFTTT

from Merah Hati Cintaku http://ift.tt/2hDlYpd
via merahhaticintaku.blogspot.my

No comments:

Post a Comment