Sunday 4 February 2018

Pemuda Ini Mencari “Lubang Aneh” Di Dalam Hutan Tebal, Setelah Melihat Lebih Jelas, Dia Terkejut Beruk Melihat Sesuatu..



Di Austria, ada seorang pemuda yang mencari sebuah lubang aneh ketika sedang bepetualang di alam bebas.


Maka dari itu, kerana rasa ingin tahu yang besar, lelaki ini pun mendekatkan kepalanya ke lubang tersebut, ia ingin melihat lebih jelas lubang apa itu sebenarnya. Namun dia malah dikejutkan dengan apa yang dilihat oleh mata kepalanya sendiri. Meski hanya sebuah labah-labah, namun ini sangat mengerikan. Pasalnya labah-labah ini sungguh amat besar, dan mempunyai mata yang besar, kelihatan seperti sedang melotot.


Dengan segera, merasa mendapat gangguan, labah-labah ini pun perlahan memanjat keluar dari lubang. Maka dari itu, pemuda ini langsung mengambil hp dan mengabadikannya melalui foto. Lelaki ini pun penasaran, sebenarnya labah-labah ini adalah jenis labah-labah apa? Apa yang dilakukan di dalam lubang?


Untuk mendapatkan fakta, pemuda ini membawa fotonya dan menanyakan pada orang tempatan disana. Ternyata labah-labah ini adalah labah-labah serigala (Lycosa singoriensis), salah satu jenis labah-labah yang berbisa. Lelaki ini pun langsung peluh sejuk seketika apabila mendengarnya, untung saja dia tidak memegangnya!


Labah-labah serigala adalah labah-labah yang berbisa. Dan juga mengandungi zat antibakteria yang dapat menghalang pertumbuhan dan pembiakan seseorang. Tahap racun (ketoksikan) setiap labah-labah pun berbeza-beza, bergantung jenis kelamin, umur dan musim. Biasanya, labah-labah betina akan lebih beracun daripada labah-labah jantan; labah-labah dewasa akan lebih beracun daripada labah-labah kecil; pada musim kawin, labah-labah akan sangat amat beracun.


Wah, ternyata serem juga yah sobat Cerpen! Jangan main-main sama labah-labah. Jangan sampai kerana saking pengen tahu, malah membahayakan kamu yah!

Sumber: Happy


from Sehinggit Media http://ift.tt/2EGF6jw
via Merah Hati Cintaku

from Merah Hati Cintaku http://ift.tt/2E4FHyo
via merahhaticintaku.blogspot.my

No comments:

Post a Comment