Saturday 3 February 2018

Lelaki Berpakaian Singlet Dan Berselipar Datang Ke Bilik Pameran Kereta Tidak Dilayan , Apa Yang Dibeli Selepas Itu Buat Salesman Lain Tergamam !!


Dont Jugde A book By Its Cover, itulah perumpaan yang boleh disamakan pada apa yang terjadi. Kejadian berlaku di Malaysia mengikut sumber yang mahu dikenali Xing …

Xing meluahkan perasaan kecewanya apabila kehadirannya ke bilik pameran kereta tidak dilayan oleh agen jualan hanya kerana beliau mengenakan singlet dan memakai selipar semata datang ke bilik pameran .

“Saya Memakai Singlet, Seluar Pendek Dan Berselipar. Sengaja saya nak tengok mereka akan layan atau tidak jika ada pelanggan datang berpakaian seperti saya . Malangnya memang betul , saya tidak dilayan dan dipandang sebelah mata sahaja ‘

Dari saya masuk untuk melihat kereta-kereta yang ada sehinggalah saya keluar . Tak ada seorang pun yang datang menyambut dan mencadangkan kereta kepada saya ‘

Menurut Xing , dia kemudiannya terpaksa mendekati salah seorang jurujual untuk mendapatkan maklumat kereta yang ingin dimiliki . Ini dikatakan double standard dalam membuat urusan bisnes . ( kau ingat tak mampu ke !! )

Akhirnya setelah hampir 30 minit , barulah ada seorang ejen yang datang dan melayaninya .…

Xing akhirnya memutuskan untuk membeli kereta Toyota Camry setelah 10 minit membuat perbandingan dan kehendak saya.

" Ejen jualan yang lain hanya memandang tergamam mungkin."

"10 tahun yang lalu, bapa saya juga memakai seluar pendek dan selipar untuk membeli BMW, namun tiada siapa yang hadir melayani . Apabila bapa saya keluarkan buku cek barulah mereka berlari-lari mendapatkan bapanya." – ulas netizen

Jadi , apapun cara kita berpakaian tidak semestinya menunjukkan apa yang kita ada . Ada orang suka bergaya asalkan papa kedana , ada juga yang biasa-biasa tapi dia mempunyai harta ,ada juga yang berada dan seiring dengan hartanya .

Layanilah dan santunilah semua orang dengan baik . Kita kan Malaysia !….


from Sehinggit Media http://ift.tt/2EC35QP
via Merah Hati Cintaku

from Merah Hati Cintaku http://ift.tt/2nG9YbL
via merahhaticintaku.blogspot.my

No comments:

Post a Comment